Avond- en weekenddienst
Buiten kantoortijden kunt u bellen met 0900-1598
Mijngezondheid.net
Herhaalrecept, E-consult en online afspraak maken
bellen
Tel: 0481 37 57 85
Fax: 0481 35 02 20

Aanvragen

Herhaalrecepten

 

Herhaalrecepten kunt u zonder overleg aanvragen als het om medicijnen gaat regelmatig gebruikt. Als u de medicijnen langer dan drie maanden niet meer gebruikt heeft verzoeken wij u eerst met de assistente te overleggen. Zij kan dan inschatten of eerst de huisarts geraadpleegd moet worden. Het is goed te weten dat huisartsen geen medicijnen als antibiotica of slaapmiddelen voorschrijven op uw verzoek. Om te kunnen beoordelen of dergelijke middelen nodig zijn,  is het nodig het spreekuur te bezoeken.

Herhaalrecepten aanvragen kan op 3 manieren: 

1: Via MijnGezondheid.net

Via het persoonlijk online zorgdossier kunt u het herhaalrecept aanvragen. Heeft u nog geen account bij MijnGezondheid.net, lees hieronder dan meer over MijnGezondheid.net. 

Heeft u zich al aangemeld voor MGN, log dan hier rechtstreeks in 

 


Lees meer over mijngezondheid.net

 

2) Telefonisch

U kunt uw herhaalrecepten op elk gewenst moment bestellen via
0481 37 57 85 (optie 2). 

 

3) Aan de balie van de praktijk

Bij het inleveren van lege medicijndoosjes aan de balie van de praktijk.

 

Alle gezondheidszaken via één portaal

MIJNGEZONDHEID.NET

Via MijnGezondheid.net kunt u eenvoudig en snel allerlei zaken regelen met uw huisarts, praktijkondersteuner of assistente. Met MijnGezondheid.net is de praktijk 7 dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

U kunt online een vraag stellen, maar ook een afspraak maken. En gaat u op reis? Neem dan een uitdraai mee van uw medicatiepaspoort. Als uw medicijnen bijna op zijn, bestelt u ze eenvoudig bij via MijnGezondheid.net. Later wordt het ook mogelijk om inzage in uw onderzoeksuitslagen te krijgen, inclusief de conclusie van uw huisarts. U hoeft niet meer op een vast tijdstip te bellen voor de uitslag, maar kunt inloggen wanneer het ú uitkomt. Makkelijk, betrouwbaar. 

Vanaf april 2016 willen we het gebruik van MijGezondheid.net uit gaan breiden met de mogelijkheid om uw uitslagen van laboratoriumonderzoek en röntgenonderzoek in te zien. Indien u hiervan gebruik wil maken, geeft u dit dan aan aan de assistente.

Uw privacy staat voorop. Om er voor te zorgen dat uw gegevens goed beveiligd zijn, logt u in op MijnGezondheid.net met uw DigiD met sms-verificatie. Heeft u nog geen DigiD met sms? Ga naar www.digid.nl om het aan te vragen.

Wilt u gebruik maken van Mijngezondheid.net?


Meld u dan hier aan

De voordelen
- Goed beveiligd, persoonlijk zorgdossier
- Praktijk 24/7 bereikbaar
- Online een afspraak maken
- Vraag stellen via het e-Consult
- Herhaalrecepten aanvragen
- Medicatiepaspoort inzien en afdrukken
- Later komen er nog andere functioneliteiten beschikbaar zodals:
- Onderzoeksresultaten bekijken
- Uw eigen medisch dagboek
- Online delen van uw dossier inzien

Wilt u gebruik maken van Mijngezondheid.net?
Meld u dan hier aan.

MijnGezondheid.net en DigiD

WAT IS DIGID?

Gaat u naar het gemeentehuis of naar een andere overheidsinstelling, dan dient u zich in veel gevallen te legitimeren met uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs. Met uw strikt persoonlijke DigiD (een gebruikersnaam en wachtwoord) kunt u zich identificeren op websites van de overheid en van organisaties die een overheidstaak uitvoeren. Zo weten deze organisaties dat ze echt met u te maken hebben.

Voor het gebruik van MijnGezondheid.net heeft u in verband met veiligheid en het waarborgen van privacy ook een DigiD nodig met sms-functie. Hiervoor heeft u dus ook een mobiele telefoon nodig.


Een DigiD aanvragen
Een DigiD vraagt u aan via de website www.digid.nl. Uw DigiD bestaat uit een gebruikersnaam en een wachtwoord die u zelf samenstelt zodat u deze gemakkelijk kunt onthouden. Voor het aanvragen van een DigiD, heeft u uw BSN-nummer en uw mobiele telefoon nodig. Houd deze daarom bij de hand.

Voor gebruik van DigiD op MijnGezondheid.net dient u een DigiD met sms-functie aan te vragen. Als u al een DigiD hebt, kunt u de sms-functie aanvragen via Mijn DigiD. Meer uitgebreide informatie over het aanvragen van een DigiD, vindt u op www.digid.nl

 

Let op: Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn strikt persoonlijk. Bescherm deze gegevens daarom goed en voorkom dat anderen er misbruik van kunnen maken. DigiD en medewerkers van DigiD zullen u nooit vragen om uw gebruikersnaam, wachtwoord of activeringscode. Niet per e-mail, telefoon of op welke manier dan ook.


Hoe werkt DigiD op MijnGezondheid.net?
Wanneer u wilt inloggen op MijnGezondheid.net, leidt de site u automatisch door naar de inlogpagina van DigiD. Op deze pagina vult u uw gebruikersnaam, wachtwoord en sms-authenticatie in. Hierna keert u vanzelf terug naar de site van MijnGezondheid.net en kunt u van deze service gebruik maken.

Tot ziens op MijnGezondheid.net

 

Elektronisch medische gegevens delen

WWW.IKGEEFTOESTEMMING.NL

Uw huisarts en apotheek houden ieder een eigen dossier over u bij. Hierin staat informatie die belangrijk is voor uw behandeling. Uw huisarts legt vast wat uw klachten zijn en welke behandelingen u krijgt. Uw apotheker registreert welke medicijnen u krijgt en voor welke medicijnen u allergisch bent. Deze gegevens kunnen worden uitgewisseld met het LSP (Landelijk Schakelpunt).

Maakt uw huisarts of apotheek gebruik van het LSP? Dan zal hij of zij u om toestemming vragen om uw gegevens beschikbaar te stellen via dit netwerk. Na uw toestemming meldt uw zorgverlener uw gegevens aan bij het LSP door uw burgerservicenummer (BSN) door te geven.
Hier de tweede tekst
Hier de derde tekst

Wilt u dat zorgverleners uw medische gegevens elektronisch kunnen delen? Dan kunt u hiervoor toestemming geven als uw huisarts of apotheker daarom vraagt. Ook kunt u zelf uw toestemming online regelen op www.ikgeeftoestemming.nl. Het kan zijn dat meerdere zorgaanbieders gegevens over u hebben die ze willen delen. Geeft u dan bij elke zorgaanbieder uw toestemming. Meer weten? Klik hier

 

Download PDF en print formulier?

Opvragen van

uitslagen

 

Voor het telefonisch opvragen van uitslagen van bijvoorbeeld bloedonderzoek, rontgenfotos, urine, weggehaalde plekjes of uitstrijkjes kunt u terecht tussen 10:00 en 17:00 uur. Als de assistente door werkzaamheden niet direct de telefoon kan opnemen, wordt u via het antwoordappraat verzocht op een ander tijdstip terug te bellen.


 

Laat het ons weten

klachten

 

Wij zijn erop gericht om u kwalitatief goede zorg te verlenen in een prettige sfeer. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij kijken dan graag samen met u wat er aan te doen is en u kunt ons informatie geven over hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Wij nodigen u dan ook uit om eventuele klachten in een gesprek open met ons te bespreken, er bestaat een goede kans dat we er dan samen uitkomen.

 

ga naar klachtenafhandeling

 

Privacy

Wij willen uw privacy zo veel mogelijk beschermen. DIt doen wij door regels op te stellen voor alle medewerkers over het vastleggen van uw persoonlijke en medische gegevens. Ook voor samenwerkingspartners leggen we vast hoe met uw gegevens moet worden omgegaan. Meer over onze regels over de privacy en het inzagerect in uw dossier treft u aan in ons privacyreglement

Privacyreglement 2017

HUISARTSENPRAKTIJK DE ZWALUW
de Zuiling 8
6662 ZC Elst

EMAIL
info@huisartsenpraktijkdezwaluw.nl

TELEFOON
0481 37 57 85

OPENINGSTIJDEN
De praktijk is geopend van
maandag tot en met vrijdag
van 08.00 uur tot 17.00 uur.
Spreekuren zijn volgens afspraak.